26 oktober 2006

Hoe Wannes me deed bloggen


Deze week is er een gezamelijke actie van de Stichting Lezen Vlaanderen en de NMBS gestart om ons op de trein (terug) te leren lezen. We zagen daarom o.a. de Wannes in het jouraal. Deze nomade van de muziek houdt er van om met de trein al schrijvend ons vredige Vlaamse landschap te doorkruisen. Een campagne om de luxe-tijd onder aandacht te brengen die treinrijden ons schenkt. In tegenstelling tot onze solo-rijdende auto-collega's kunnen we van deze tijd écht genieten, en hem op allerlei manieren nuttig gebruiken. Terwijl iedereen nu gaat lezen op de trein, heeft Wannes me er toe aangezet om er te gaan schrijven. Deze trein-tijd lijkt me ideaal om eindelijk eens een blog te starten. Een paar keer per week doe ik het traject Antwerpen-Mechelen (en terug), en ik ga die tijd proberen te gebruiken om u van mijn waarnemingen deelgenoot te maken en daarbij soms mijn waarheid te verkondigen.

Sinjoorke

Geen opmerkingen: